18 aug. 2021

David Graffner, ny ekonomidirektör på Layer Group

Vi är glada över att David Graffner ansluter till vårt team som Layer Groups nya ekonomidirektör. Med sig har han den kunskap vi sökt för att fortsätta driva vår familj av entreprenörer framåt.

David Graffner

David har, med sina erfarenheter från en liknande bransch och utvecklingsresa, precis den kunskap som behövs för att fortsätta ambitionerna inom Layer Group. Han kommer att stärka vår centrala organisation och samtidigt vara en stor stöttepelare till medarbetarna ute på bolagen. David har ett tankesätt som går i linje med Layer Groups företagsanda och som kommer vara drivande i vår utveckling framåt, tillsammans med våra bolag.

”Att arbeta i en verksamhet som utgörs av flera bolag ställer höga krav på tydliga rutiner, och på att rutinerna inte fastnar i teorin utan att de faktiskt också följs upp och används. Lika viktigt är det att förenas i en gemensam företagsanda och att våga ta hjälp av varandra, oavsett roll. Det kommer skapa många synergier för de enskilda bolagen, likväl för oss som koncern. Detta är några av de erfarenheter jag bär med mig och som jag hoppas kunna implementera på Layer Group, säger David Graffner.

”Att vi kunde knyta till oss David med sin breda kunskap av ekonomi och analyser kommer ta oss till nästa nivå gällande rapportering och nya ekonomiska strategier, jag ser fram emot ett nära och långsiktigt samarbete med David”, säger vd Jonas Danielsson.

David, som redan arbetat sina första dagar, kommer nu att fördjupa sig mer i varje bolag för att kunna bilda sig en uppfattning om hur han kan vara med och bidra till fortsatt utveckling för Layer Group.