20 jan. 2021

MPA Måleri – ett självklart val

Vi välkomnar ytterligare en stark aktör till vår grupp genom MPA Måleri AB. MPA Måleri har sin verksamhet i Västerås och Mälardalen, och därmed ökar vi vår närvaro i detta område.

Närbild MPA måleri logotype på byxa

MPA Måleri bildades 1986 som en del av Måleriproduktion AB. Sedan ett antal år drivs bolaget av Johannes Jansson med ca 35 medarbetare. Med sin breda kompetens kan de ta sig an alla typer av måleriuppdrag och de har resurser för både små och stora projekt. MPA Måleri är den självklara aktören både för nyproduktionsprojekt som en partner i ramavtal.

- Vi välkomnar MPA Måleri och förstärker vår position i Mälardalen med hög kompetens och sunda värderingar. MPA har för mig alltid varit det självklara valet när vi etablerar oss i Västmanland, säger Jonas Danielsson, vd och koncernchef, Nordic Surface Group.

- För att stärka MPA Måleris framtid och skapa långsiktig trygghet för de anställda så känns detta som ett naturligt och självklart steg, och vi ser fram emot att förstärka en redan stark företagsgrupp, säger Johannes Jansson, vd, MPA Måleri.

- För oss som grundare av företaget känns det rätt att bli en del av gruppen tillsammans med flera av de bästa kollegorna i branschen. Vi ser fram mot en spännande framtid tillsammans, säger Stefan Jansson, vd, MPA Måleriproduktion.