20 jan. 2022

Layer Group fortsätter att etablera sig i Norrland

Idag blir Sanfridssons Måleri i Piteå och dotterbolaget, Tekniska Golv i Norrbotten, en del av Layer Group, som därmed etablerar sig i Luleå, Piteå, Kiruna, Arjeplog och på malmfälten i området.

Logotyp

Norra Sverige är ett attraktivt område med stark utveckling och tillsammans med Lundquistgruppen i Umeå, som sedan tidigare är en del av Layer Group, skapar vi en stark plattform i regionen.

Sandfridssons Måleri är ett anrikt företag som utför uppdrag inom byggnadsmålning, industrimålning och specialarbeten som till exempel k-märkta byggnader. De har en stark ställning i Luleå, Piteå, Kiruna, Arjeplog och på malmfälten i området. Dotterbolaget Tekniska Golv utför mestadels uppdrag inom industrigolv och båda bolagen får en hel del uppdrag från lokala byggföretag, där nyproduktion är en betydande del av portföljen.

-Pär Sanfridsson och Thom Hjerpe har byggt två välskötta bolag med goda kundrelationer och ett starkt varumärke på malmfälten och den växande norrlandsregionen. De har ett driv och fokus på att arbeta med kvalitet och att göra saker på rätt sätt vilket passar Layer Group. Vi ser fram emot att Sanfridssons blir en del av Layer Group och att börja arbeta med Pär, Thom, deras starka team och fina kundbas i Norra Sverige, säger Jonas Danielsson, vd och koncernchef, Layer Group.