25 aug. 2022

Stoby utfört arbete på toppmodernt hotell

Med första parkett vid strand och hav hittar vi Åhus Seaside. Ett hotell med restaurang och spa som med sin skandinaviska design och höga komfort blir ett med den intilliggande stranden. Det toppmoderna hotellet är nu invigt och resultatet av arbetet från, bland annat, vårt dotterbolag Stoby, är slående vackert.

Åhus Seaside Fasad

2019 tog de nya ägarna av Åhus Seaside beslutet att satsa nytt. 2020 togs det första spadtaget till nya Åhus Seaside, ett modernt hotell precis vid strandkanten som numera står färdig och är invigt. Hotellet innehåller förutom 72 hotellrum även spa, restaurang och bar, samt konferens- och festvåning.

​​​​​​​Stoby har utfört plattsättningen i hotellanläggningens 72 badrum, storkök och spaavdelning samt alla övriga kakel- och klinkerytor. Plattorna till alla badrum utgör cirka 2000m² och de allmänna ytorna adderar ytterligare 1500m².

Agron Krasniqi, plattsättare, har varit en ovärderlig lagbas för projektledare Mats Holmkvist.

-Agron har ledsagat både våra egna plattsättare och underentreprenörer och har stor del i att vi gjort ett sådant fint arbete på Åhus Seaside. Vårt samarbete med alla inblandade och inte minst med vår beställare, Clausen och Lovén, har fungerat utmärkt. Vi känner nog alla att det varit en extra krydda att få vara del av ett sådant här prestigeprojekt. Som Åhusbo är jag lite extra stolt över att ha varit delaktigt i Åhus Seaside, en mötesplats som redan har stor betydelse för orten, säger Mats Holmkvist.

Åhus Seaside bar

Åhus Seaside entré