20 maj 2021

Vi byter namn till Layer Group

Inför vårt stundande ettårsjubileum byter vi namn från Nordic Surface Group till Layer Group, för att visa på den kunskap som vår samlade grupp besitter.

Layer Group logotype och uttal

Ett mycket intensivt år har passerat sedan bildandet av Nordic Surface Group. Vår familj av marknadsledande ytskiktsföretag har växt från tre till tolv bolag. Inför vårt stundande årsjubileum byter vi namn till Layer Group, för att visa på den kunskap som vår samlade grupp besitter. ’Layer’ på engelska betyder både ytskikt och lägga (ytskikt), vilket tydliggör att vi och våra verksamheter tillhandahåller tjänster.

Samtidigt som vi byter namn lanserar vi också Layer Groups hemsida, och visar för första gången upp vårt varumärke och identitet. En avskalad design ger oss möjlighet att lägga fokus där vi vill ha det; på våra entreprenörer. Vår grupp är nu på väg att bli Sveriges största aktör inom ytskiktstjänster, och namnet Layer Group sammanfattar vårt erbjudande på helt rätt sätt.