31 jan. 2024

Alfa Laval och Stoby – 17 års samarbete kröns med kungligt besök

För många är färg och måleri det första man tänker på när man kommer i kontakt med Stoby, dotterbolag till Layer Group sedan 2020. Kanske inte så konstigt, då Stoby inom just det området har sina rötter i 60-talet. Men en annan mycket framstående verksamhetsgren inom Stoby leds av Conny Josefsson, som kan stoltsera med många, och fint utförda arbeten inom industrin - inte minst till Alfa Laval.

Att Alfa Laval är högaktuellt har kanske inte undgått någon. Under onsdagen besöktes deras produktionshallar i Lund av ingen annan än Sveriges kung Carl XVI Gustaf och den franske presidenten Emmanuel Macron. Inför besöket har Stobys industrigolvsteam, lett av Conny Josefsson, varit på plats och fräschat upp de lokaler som skulle besökas. Det handlar då om ytbehandlingar på golv, väggar, asfalt och betong. Säkerheten och sekretessen är hög och inga foton tillåts men att förtroendet för Stoby är högt råder det inga tvivel om. Under 17 års tid har Stoby och Conny Josefsson haft återkommande projekt hos denna världsledande och globala leverantören av produkter inom värmeöverföring, separering och flödeshantering. Allt från läggning av härdplatsgolv och betongarbeten, till sanerings- och flytspackelsarbete har utförts genom åren och Conny lyfter kundvård som sin framgångsfaktor;

-Det gäller att stå på tå för kunden. Att leverera snabbt men aldrig tumma på kvaliteten, är mitt motto. Ett företag som Alfa Laval kan inte vänta när de behöver ha något åtgärdat. Jag måste ta höjd för detta i min planering för att kunna erbjuda den bästa servicen. Att vårda mina kundrelationer är A och O, och beviset på att det fungerar är när man kan blicka tillbaka på ett mångårigt och givande samarbete.

Stoby Industrigolv utför allt inom härdplast, flytspackel och betong, till industrier och kommunala verksamheter i södra och mellersta Sverige.

Conny Josefsson utanför Alfa Laval